Interview with Steven Dorff (Exklusiv-Interview mit Steven Dorff)

Bildquelle / Picturesource: stevedorff.com
Bildquelle / Picturesource: stevedorff.com

Steve Dorff, Spenser-Fans bestens bekannt als Komponist des Theme's der Serie Spenser (Spenser:For Hire) hat heute ein Interview mit uns, Guns & Poetry geführt! Ich bedanke mich recht herzlich für die Beantwortung all meiner Fragen.

 

Steve Dorff, best known as one of the composers for the “Spenser: For Hire“ Theme, has made a interview with Guns & Poetry. Thank you so much for answering all of my questions!

 

---

 

Simon: The "Spenser: For Hire" theme music, that you and Larry Herbstritt have composed, is very jazzlike. Was that a allusion to the Spenser character or just a coincidence?

 

Steve Dorff: I always try and capture the mood of the character or scene musically when I write. I think the Spenser theme successfully did that.

 

Simon: You and Larry also composed the theme of the short lived TV show "Gavilan". Robert Urich stars in the leading role in this series. Was this your first TV theme you've composed together with Larry?

 

Steve Dorff: Robert and I were good friends and he asked me to do the short lived Gavilan show. It was my first TV theme collaboration with larry who was a long time friend and songwriter partner of mine. 

 

Simon: Have you read the Spenser novels?

 

Steve Dorff: I've only read 1.

 

Simon: What are your favorite moments from Spenser: For Hire?

 

Steve Dorff: I went to Boston to hang on the set the first season and really got a great feel for the characters and the action sequences. 

 

Simon: Have you been continously in contact with Larry Herbstritt?

 

Steve Dorff: Larry and I talk all the time. 

 

Simon: What are your plans for the future?

 

Steve Dorff: I'm writing a stage musical "Josephine" for the Theater. It's the Josephine Baker Story starring Deborah Cox as Josephine. Also working on various recording projects. 

 

---

 

Deutsche Übersetzung:

 

Simon: Das Theme zu Spenser welches Sie, zusammen mit Larry Herbstritt komponiert haben, ist sehr jazzartig. War das eine Anspielung auf den Charakter Spenser, oder nur Zufall?

 

Steve Dorff: Ich versuche stets die Stimmung des Charakter's oder der Szene musikalisch einzufangen, wenn ich schreibe. Ich denke das Spenser-Theme hat das erfolgreich getan.

 

Simon: Zusammen mit Larry haben Sie auch das Theme für die kurzlebige Serie "Gavilan" komponiert. Robert Urich spielte in der Serie die Hauptrolle. War dies das erste Theme welches Sie mit Larry zusammen komponiert haben.

 

Steve Dorff: Robert Urich und ich waren gute Freunde und er hat mich gefragt ob ich das Theme der kurzlebigen Serie "Gavilan"machen möchte. Das war meine erste Zusammenarbeit mit Larry, der ein langjähriger Freund und Songschreiber-Partner von mir war, für ein TV theme. 

 

Simon: Haben Sie die Spenser-Romane gelesen?

 

Steve Dorff: Ich hab nur einen gelesen.

 

Simon: Welche sind Ihre Lieblingsmomente aus Spenser (Spenser: For Hire)?

 

Steve Dorff: Ich ging nach Boston um beim Set der ersten Staffel am abzuhängen. Dabei bekam ich ein echt großartiges Gefühl für die Charaktere und die Action-Sequenzen.

 

Simon: Haben Sie weiterhin regelmäßig Kontakt mit Larry Herbstritt?

 

Steve Dorff: Larry und Ich unterhalten uns ständig.

 

Simon: Was sind Ihre nächsten Pläne?

 

Steve Dorff: Ich schreibe gerade ein Bühnen-Musical, das den Namen "Josephine" trägt, für's Theater. Es ist die Josephine Baker-Story mit Deborah Cox als Josephine in der Hauptrolle. Außerdem arbeite ich gerade an diversen Aufnahme-Projekten.